Nos. Ez a nap is véget ér lassan. Majdnem minden megvalósult a terveimből. Amire legbüszkébb vagyok: nem felejtettem ott a Babákokat az iskolában...

Sőt! Egész jól begyakoroltuk Jankával a szorzótáblát, miközben estére Csongi fájós pocakját sikerül olyan mértékben meggyógyítani, hogy két tányér makarónit bevágott, és alig lehetett lebeszélni arról, hogy az egészet betetőzze egy sárgabarackos joghurttal.

Tárgyalás és filmnézés elmaradt, minden más megvalósult, sőt Edittel tudtam még kávézni is egyet, mielőtt elment Pestre. Meg belekukkantottam egy előadásba is: a Graffiti és a néprajz. Érdekes kombinációnak ígérkezett. Csak nem sikerült kombinálni. Vagy csak én adtam fel idejekorán? Mert az előadó, kezdte egy erdélyi lakodalmas menettel, mesélt a népszokásokról, a nászágy és a dísztárgyak lényegéről, aztán egy éles váltással egy római kori graffitire terelte a szót. Onnan gyorsan léptünk egyre tovább, néhány kép, kissé összefüggéstelen szöveg, irány Amerika, Hárlem és Bronx, Taki183, aki a 183. utcában lakott, és jól lebukott, láttunk kétféle alap rajzot, a bubblegummosat meg a kacifántos szögleteset, és alig kép, sok szöveg, de semmi arról, micsoda egy erőteljes, féktelen és fékezhetetlen műfaj ez, a maga igenis művészivel, underground, összefüggése a zenével, satöbbi. Lehet, hogy miután már leléptem, kezdődött az izgalmas része... De szerintem olyan rendkívüli ez a dolog, megosztja a társadalmat, indulatokat gerjeszt, miközben, nem egy közülük, művészi értékkel bír. Igaz, vannak idióták, de azokat a valódi művész graffitisek kivetik maguk közül.

Szóval, lehet, hogy én vártam túl sokat, aztán meg túl keveset, de nem állt össze a kép az első fél óra alatt.

"Székely deszkások, szevasztok!" - kiáltotta a Belga. És én akkor azt hittem, ez csak humor. Lehet, ha maradtam volna a végéig, kiderült volna, hogy székely graffitisek is vannak, és keretes szerkezetbe foglalva mondandóját szerette volna befejezni az előadó, miközben az elsőként mutatott lakodalmas képet felnagyítja, és kiderül, a fehérre meszelt falú házakat orbitális graffitik dísztítették már akkor is. És Taki183 nem is a 183. utcában lakott, hanem a falu végén, a 183. házban.

Uh, graffiti elvitt más irányba, majd holnap elmesélem, ki nem köthet a Pannonnal előfizetéses szerződést.

Szerző: humanick  2009.01.29. 22:00 Szólj hozzá!

Címkék: graffiti csongi janka

A bejegyzés trackback címe:

https://csenkids.blog.hu/api/trackback/id/tr45911248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása