Anyu egyszer azt mondta, hagyjam már abba a Barátok közt témájának feszegetését. Mondtam neki a telefonba hörögve: De anyu, még nem végeztem mindenkivel! Viszont a gondolatot nem követte tett. Leálltam vele. Szánom-bánom. De most újra előszedtem. Elolvastam, és csináltam belőle egy best of-ot. Összegyűjtöttem azokat a pillanatokat, melyek oly kedvesek voltak nekem. Ha valakinek úgy tűnne, nem sok hiányzik belőle, az azért lehet, mert én válogattam. Én, aki írtam. Márpedig, ha én írtam, miért sugallnám azt, hogy vannak olyan részei, melyek nem annyira sikerültek. Dehogyisnem!

Mint amikor főiskolás koromban, a gyakorló tanítás, bemutató óra után annak, aki az adott órát tartotta, értékelnie kellett magát. Az órát magát. Meg magát magát. Magának. Másoknak. Mások előtt. Utána meg a másoknak őket. Maguk után.

És akkor olyankor a csajok mindig azzal kezdték, hogy ezt és ezt terveztem be, ez és ez nem valósult meg, ezt és ezt másképp csináltam volna, ezt és ezt elrontottam benne. Mire a vezető tanárnőnknek csak bólogatnia kellett, aztán meg nelünk, nézőknek tették fel a hogytetszett kérdést, mire mi (különösen a fiúk, konkréten hárman, Gyuszi, Lalli meg én) azt választottuk, hogy - mivel nem figyeltünk, de ezt nem akartuk bevallani - bólogattunk, és egyetértettünk vele. Lük. Akik gyepálták magukat, lehúzták, értéktelenné tették a keserves munkájukat.

Szóval, amikor én tanítottam, és a végén jött a saját magam értékelése, én biz" mindig azt mondtam: Hát, tanárnő, én ilyen jól felépített, dinamikus órát még nem láttam. Tökéletes volt.

Na, ő ilyenkor nem bólogatott, de legalább nem én gyepáltam saját magamat. (Meg nem adtam meg a lehetőséget Gyuszinak és Lallinak, hogy csak bólogathassanak, hehe)
 

Hát így van ez ezzel a Barátok közt best offal is. Olvastam, válogattam, beletettem mindazt, ami szerintem jól sikerült. Majd, aki olvassa, odacsaphat, de ne má, hogy én vessem magamra az első követ. Amit a következő követ. Mert, mint az a Le a cipővel filmben is volt: A követ minden követ követ!

Mint a kicsi kicsiszolt kő Müller Péter Sziámi egyik legjobban sikerült dalában.

Hát szóval, ha ez kő ahhoz, hogy újra lendületet vegyek, jól felértékelem magam. Besztoffolok, aztán majd folytkövölök.
 

1. Berényi Miklós politikusnak áll. Hazudni nagyon tud, biztosan megállja a helyét. Viszont akkor nem tud tovább barátok közt élni, családjával elköltözik egy villába, aminek a fenntartási költsége minimum 30 millió forint évente.
 
2. Berényi András átveszi a székét, aztán kirúgja Alexet, de kiderül, hogy nélküle nem megy, a cég becsődöl, ő pedig vidékre megy, és a kecskeméti polgármesteri hivatalban az építési osztályon talál magának munkát. Próbál korrupt hivatalnok lenni, de pont rossz helyre érkezett, meg egyébként sem volt jó ügyeskedő sosem, így gyorsan lebukik, és börtönbe kerül.

3. Alex Emma ágyában talál vigaszt, melynek következménye, hogy a lány ötös ikreket szül, az összes örökölt pénzét felélik munkanélküli párjával, aki aztán Alex utcazenészként próbálja megjeresni a mindennapi betevőre valót.

4. Géza eladja a taxit, hogy Kingával hitelt tudjanak felvenni a lakás megvásárlásához, de mivel mukáját folytatni akarja, lopat egy kocsit Botonddal. Persze, amilyen balfék, gyorsan elkapják. Összeverekedik a rendőrökkel, akik lelövik. Jogos önvédelemből, persze.

5. Kinga, Géza özvegye nem tudja fizetni a törlesztőrészleteket, így prostinak áll. Kiderül, hogy egy politikussal (egy bizonyos Berényi Miklós) is fizetős kapcsolatot tart fenn, a botrány miatt nevezett politikust kiteszi a pártja és a párja egyaránt. Így Nóra kislányukkal, Timikével Párizsba költözik, hogy közel legyenek Disneyland-het és Nóra ex pasijához.

6. Botondot elkapják a rendőrök kocsilopásért, ám ez nem elég! Az ellenőrzés során találnak nála egy jó adag keménydrogot is. Azt állítja, nem érti, hogy került hozzá, nem hisz a szemének. A rendőrök meg nem hisznek neki. Csuklóján kattan a bilincs, fejében a Barta Zsolt-féle figyelmeztetés zakatol: "A szappantartóért ne hajolj le!"

7. Kiderül, hogy Klaudia csempészte a drogot Botond Trabantjába, majd ő értesítette a rendőröket. Nagyon zavarja ugyanis, hogy unokája, Vanda, egy másik kasztból választott magának párt.

8. Amikor Alex lánya, Klaudia unokája, Vanda rájön az aljasságra, rágyújtja a villát Klaudiára, aki épp a nála teázgató Zsófinak osztja az észt a társadalmi különbségekről.

9. Amikor Vanda rádöbben, mit tett, megpróbál a tűzoltóságre telefonálni. Ám lemerül a mobilja. Keres az utcán egy téglát, amivel betörheti Klaudia kocsijának ablakát, mert reménykedik, hogy nagyanyja bent hagyta a telefonját. Bekepcsol az autó riasztója, de egyik sznobszéd sem hajlandó felfigyelni rá, mivel ezek a rettenetesen gazdagok nagyon utálják egymást, és nagy boldogsággal tölti el őket a másik szerencsétlensége.

A közvetlen szomszéd, amikor látja, hogy a villa közeleg a porig égéshez, telefont ragad! Ingatlanmágnás barátját hívja, hogy kitaláljanak a telekre egy megfelelő árat. Aztán az ügyvédet a jogi procedúra miatt. Aztán a tűzoltóságot. És bejelent nekik egy címet, valahol a város másik végében. Hogy még véletlen se...

Eközben Vanda bepattan Klaudia vijjogó, szirénázó autójába, hogy a Rózsába hajtson segítségért. De mivel még sosem vezetett, nem találja a hátramenetet, és teljes gázzal előre, behajt a villába, mely felrobban. Senki nem éli túl. A közvetlen szomszéd sem, aki mobiljával a kezében egy bokor mögül lesi az eseményeket.

10. Barta Zsolt, mikor megtudja, hogy szerelme meghalt, elmegy, hogy bosszúból felgyújtsa Klaudia villáját, de rájön, azt már nem tudja. Kezd bekattanni. Orsihoz rohan (na, ugye, hogy bekattant!), aki - pszichológusként - megpróbál neki segíteni, de - mivel még sosem láttuk, hogy dolgozna, és saját házasságát is képtelen helyrehozni, csak még jobban összezavarja Zsoltot, aki már nem képes mérlegelni. Felpofozza Orsit,  mindenáron gyújtogatni akar (emlékszünk, volt már ilyen akciója, mikor saját nője, Szilágyi Andrea éttermét lobbantotta lángra), felgyújtja hát a Rózsát.

11. A Rózsa belseje porig ég, mire Berci kutya közel engedi a házhoz közel a tűzoltókat.

12. A Rózsában leli halálát Tilda is, aki épp két menet békítő szexen van túl Erikkel, és pezsgőért, kaviárért rohant át a Rózsába, hogy megünnepeljék együtt maradásukat.

13. Erik, látván kedvese szénné égett testét, rátámad az őrjöngő Bartára. Vili bácsi megpróbál közbelépni, de a bazi nagy kalapáccsal Erik pont őt találja fejbe. Az öreg, mielőtt kileheli a lekét, szeretett laposévéjét kezdi sajnálni, hogy már soha többet nem láthatja. Meghallja ezt Magdi anyus, aki mérgében leönti sósavval Vilit.

Szerző: humanick  2009.03.17. 17:24 Szólj hozzá!

Címkék: müller péter sziámi mátyás tér berényi miklós berényi andrás berci kutya berényi klaudia kertész család

A bejegyzés trackback címe:

https://csenkids.blog.hu/api/trackback/id/tr211007972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása